2014. április 14., hétfő

Zenék, mesék

Összegyűjtöttem pár zenét, mesét, ami jó lehet babásoknak. Már az elején próbáltam kevésbé bugyuta videókat keresni, mégiscsak nekem (is) kell néznem egész nap. Lányok egyébként imádják a zenés dolgokat, amihez kép is csatlakozik, csak úgy magában a zene nem annyira oké, mondjuk én is mindig szerettem a klipeket, mikor még így hívtuk:D, és a videókat. A hangom szerintem szörnyű, úgyhogy nem hiszem, hogy belőlük énekesnő válna, de inkább ezt nézzék, mint a TLC-t, bár bevallom, azért azt is ismerik:):) Ja, persze ezeken nem én énekelek, ne ijedjetek meg!

Sok Disney mese megtalálható youtubeon, ez általában kevésbé köti le a gyerekeket, de volt már példa, hogy együtt néztük az Arielt. Vannak persze magyar mesék, és mindenféle mesék, aki nem szeretne DVD-ket vásárolni, annak jó megoldás. 


Az én kedvencem, ha dalok, akkor a Kerek mese. Aranyos kis figurák vannak benne, viccesek, visszatérő állatokkal, van mese is, de egyelőre a dalokat hallgatjuk agyon. Van egy-két, szerintem, bugyutácska dal de a legtöbb népdal feldolgozás, és/vagy valamilyen oktató jellegű szám. Persze mondjuk a 3 hónapos gyereket nagyon nem érdekli még a számolás, nem zseniket akarok nevelni, de ezek jópofa dalok, na. 
Lányok kedvence a Dínó dal, nem mondom, hogy értem, de hát legyen...
Egyébként minden dal előtt és után van egy kis "intró", reklám (nem az a szponzorált youtube féle), ami a kerekmesék esetében egészen elviselhető, de van olyan gyerek dalos csatorna, amit én azért nem használok, mert agybajt kapok ezektől:D

(Egyébként a gyerekdalok, akár magyar, akár angol, nagy része feliratos, szerintem ez is elég hasznos tulajdonság.)

Na, itt a dínós. 


Van még az Ovitévé, ezek leginkább ismert népdalok, mondókák, hát, ezt is be szoktam tenni, de ez nem a kedvencem:) 


Egyébként érdemes kereséskor azt beírni, hogy "gyerekdalok lista" "kerek mese playlist", mert így több dalból álló egyvelegeket is találni, ami elég hasznos, nem kell két percenként nyomkodni a gépet. 

Magyar dalokból ennyi, amiket egyelőre hallgatnak, ezenkívül angolul szoktunk zenélgetni, mert hát azért énekelem is nekik ezeket, pocsék hang ide vagy oda. 
Angolul találtam egy jó kis gyűjteményt, ennek a második részét (vol.2) linkelem be, ezt agyon hallgattuk már, szerintem ez a legélvezhetőbb, de több részes. Angol dalocskák, pl. Old McDonald, Happy Birthday és kevésbé ismertek, nem hiszem, hogy ártana, ha ezt hallgatják, főleg, hogy tetszik is nekik. Ez egy olyan típus pont, ahol egy videóban több dalocska van, így egy jó 20 percre meg is van oldva a szórakoztatás:) 


Nálunk bejáratott program, hogy fürdés előtt énekelünk, videózunk, ha valamit csinálok, akkor napközben is, de azért próbálom nem teljesen függővé tenni őket, mondjuk nehéz, ha a genetikájukban hordozzák (az anyjuk sorozat-függő...) :D 

Ami még jópofa, az a kicsik rádiója, van babák rádiója is, de azt nem találtam meg. 

Persze néha nálunk is menő Halász Judit, vagy az Alma együttes, Padödö, klasszikus zenék de ezek itt fent a kedvencek. 

Jó zene hallgatást!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése